Ja, ik heb de LinkedIn Premium-versie voor mijn company page. Maar is het echt een waardevolle toevoeging voor organisaties op LinkedIn?

Enige tijd geleden kondigde LinkedIn de komst van deze premium-versies al aan, maar nu zijn ze begonnen met de uitrol ervan. Het kan dus heel goed zijn dat jouw company page nog geen toegang heeft tot deze versie, maar dat zal in de komende tijd veranderen.

Net zoals bij de premium-versie voor persoonlijke LinkedIn-profielen, krijg je een aantal extra opties voor je company page. In dit artikel leg ik uit welke extra opties je krijgt, hoe ze werken en of ze daadwerkelijk van toegevoegde waarde zijn.

Laten we beginnen met de prijs van dit premium-pakket. 
Afhankelijk van de gekozen facturering betaal je ongeveer €83,- per maand of €840,- bij jaarlijkse betaling.

Hiervoor krijg je zes extra functies in vergelijking met de gratis versie:

  • Een aangepaste call-to-action-knop
  • Inzicht in wie je pagina heeft bezocht
  • Aangepaste testimonials
  • Hoogtepunten van geloofwaardigheid
  • Een AI-schrijfassistent
  • Betrokken leden automatisch uitnodigen om je pagina te volgen

Oh ja, als bonus krijgt je pagina een gouden LinkedIn “IN”-badge.

In deze video laat ik zien hoe deze functies werken en er in de praktijk uitzien:

Oordeel
Is dit premium-pakket voor de company page een waardevolle toevoeging voor organisaties op LinkedIn? LinkedIn is net begonnen met de uitrol van dit pakket, dus mogelijk komen er nog nieuwe functies bij. Maar op basis van het huidige aanbod vind ik het nog geen echte waardevolle toevoeging.

Een aantal functies zijn een leuke “nice to have”, maar hiervoor zijn ook andere opties of alternatieven beschikbaar. De meeste waarde lijkt te zitten in het bekijken van profielbezoekers en het automatisch laten groeien van je volgers door mensen uit te nodigen die bijvoorbeeld hebben gereageerd op één van je LinkedIn-berichten. Maar vooral voor kleinere organisaties wegen deze extra voordelen waarschijnlijk niet op tegen de kosten van de investering.