Waarom adverteren op LinkedIn niet alleen geschikt is voor grote bedrijvenโฆ
Hoe deze (kleine) organisatie in de zorg nieuwe medewerkers weet te werven via LinkedIn.
๐๐๐ญ ๐๐๐ง๐ญ๐ซ๐๐ค๐ค๐๐ง ๐ฏ๐๐ง ๐ฆ๐๐๐๐ฐ๐๐ซ๐ค๐๐ซ๐ฌ:
Zoals veel andere organisaties, hadden ze moeite met het vinden van nieuwe medewerkers. We zijn hier vorig jaar begonnen met het gebruik van LinkedIn-advertenties. Vanuit Social Selling Coach, verzorg ik deze advertentiecampagnes voor ze.
๐๐๐๐ซ๐จ๐ฆ?
Vooral om hun naamsbekendheid op de arbeidsmarkt te vergroten, maar ook om naast actief werkzoekenden de latent werkzoekenden te bereiken. Hiermee vergroot je de ‘vijver’ en dus je kansen in een krappe arbeidsmarkt.
๐๐๐ญ ๐ซ๐๐ฌ๐ฎ๐ฅ๐ญ๐๐๐ญ?
Vorige week had ik de directeur van deze organisatie aan de lijn. Hij was tevreden met het resultaat, want:
“Indeed begon op te drogen, dankzij LinkedIn hebben we weer respons gekregen en nieuwe medewerkers aangenomen!”
๐๐๐๐ซ ๐ข๐ฌ ๐๐๐ฏ๐๐ซ๐ญ๐๐ซ๐๐ง ๐จ๐ฉ ๐๐ข๐ง๐ค๐๐๐๐ง ๐ง๐ข๐๐ญ ๐๐ซ๐ ๐๐ฎ๐ฎ๐ซ?
In vergelijking met bijvoorbeeld Meta (FB/Insta) lijkt LinkedIn wellicht duurder. Maar je mogelijkheden om gericht te targeten zijn veel groter en gerichter, waardoor LinkedIn onder aan de streep misschien helemaal niet zo duur is. Deze campagnes zijn bijvoorbeeld uitgevoerd met een minimaal dagbudget van โฌ10,-.
๐๐๐ฌ๐ฎ๐ฅ๐ญ๐๐ญ๐๐ง:
Hiermee behaalden we een CTR (percentage doorklikken in verhouding tot het aantal weergaven) tussen de 1,65% – 2,06% en waren de kosten per klik naar hun website ongeveer โฌ1,60.
Ti๐ฉ๐ฌ ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ ๐๐๐ง ๐ฌ๐ฎ๐๐๐๐ฌ๐ฏ๐จ๐ฅ๐ฅ๐ ๐๐ข๐ง๐ค๐๐๐๐ง ๐๐๐ฏ๐๐ซ๐ญ๐๐ง๐ญ๐ข๐๐๐๐ฆ๐ฉ๐๐ ๐ง๐:
– Zorg ervoor dat de omvang van je doelgroep in verhouding staat tot het budget.
– Aansprekende content is van groot belang.
– Zorg voor voldoende herhaling/frequentie.
– Ga niet zelf knoeien in de LinkedIn campagnemanager, maar laat je adviseren door een expert ๐.