Waarom adverteren op LinkedIn niet alleen geschikt is voor grote bedrijvenโ€ฆ
Hoe deze (kleine) organisatie in de zorg nieuwe medewerkers weet te werven via LinkedIn.

๐‡๐ž๐ญ ๐š๐š๐ง๐ญ๐ซ๐ž๐ค๐ค๐ž๐ง ๐ฏ๐š๐ง ๐ฆ๐ž๐๐ž๐ฐ๐ž๐ซ๐ค๐ž๐ซ๐ฌ:
Zoals veel andere organisaties, hadden ze moeite met het vinden van nieuwe medewerkers. We zijn hier vorig jaar begonnen met het gebruik van LinkedIn-advertenties. Vanuit Social Selling Coach, verzorg ik deze advertentiecampagnes voor ze.

๐–๐š๐š๐ซ๐จ๐ฆ?
Vooral om hun naamsbekendheid op de arbeidsmarkt te vergroten, maar ook om naast actief werkzoekenden de latent werkzoekenden te bereiken. Hiermee vergroot je de ‘vijver’ en dus je kansen in een krappe arbeidsmarkt.

๐‡๐ž๐ญ ๐ซ๐ž๐ฌ๐ฎ๐ฅ๐ญ๐š๐š๐ญ?
Vorige week had ik de directeur van deze organisatie aan de lijn. Hij was tevreden met het resultaat, want:

“Indeed begon op te drogen, dankzij LinkedIn hebben we weer respons gekregen en nieuwe medewerkers aangenomen!”

๐Œ๐š๐š๐ซ ๐ข๐ฌ ๐š๐๐ฏ๐ž๐ซ๐ญ๐ž๐ซ๐ž๐ง ๐จ๐ฉ ๐‹๐ข๐ง๐ค๐ž๐๐ˆ๐ง ๐ง๐ข๐ž๐ญ ๐ž๐ซ๐  ๐๐ฎ๐ฎ๐ซ?
In vergelijking met bijvoorbeeld Meta (FB/Insta) lijkt LinkedIn wellicht duurder. Maar je mogelijkheden om gericht te targeten zijn veel groter en gerichter, waardoor LinkedIn onder aan de streep misschien helemaal niet zo duur is. Deze campagnes zijn bijvoorbeeld uitgevoerd met een minimaal dagbudget van โ‚ฌ10,-.

๐‘๐ž๐ฌ๐ฎ๐ฅ๐ญ๐š๐ญ๐ž๐ง:
Hiermee behaalden we een CTR (percentage doorklikken in verhouding tot het aantal weergaven) tussen de 1,65% – 2,06% en waren de kosten per klik naar hun website ongeveer โ‚ฌ1,60.

Ti๐ฉ๐ฌ ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ ๐ž๐ž๐ง ๐ฌ๐ฎ๐œ๐œ๐ž๐ฌ๐ฏ๐จ๐ฅ๐ฅ๐ž ๐‹๐ข๐ง๐ค๐ž๐๐ˆ๐ง ๐š๐๐ฏ๐ž๐ซ๐ญ๐ž๐ง๐ญ๐ข๐ž๐œ๐š๐ฆ๐ฉ๐š๐ ๐ง๐ž:
– Zorg ervoor dat de omvang van je doelgroep in verhouding staat tot het budget.
– Aansprekende content is van groot belang.
– Zorg voor voldoende herhaling/frequentie.
– Ga niet zelf knoeien in de LinkedIn campagnemanager, maar laat je adviseren door een expert ๐Ÿ˜Š.